Дистанційне навчання


Матеріали для творчості

Якість матеріалів має велике значення для художника, адже коли під рукою є все необхідне, то поставлені задачі вирішуватимуться без прикрих ускладнень. Як не сумно,  але невдачі, із якими кожна людина стикалась ще в школі на уроках малювання, крилися в зовсім непридатних матеріалах. Так нескладно згадати зморщений від води папір, кошлаті пензлики, погано заточені олівці, гумки які стирали лінії від олівця разом із шаром паперу. За фарби краще зовсім промовчати.
Зазвичай малюнок виконується графітним олівцем на папері,  але може бути виконаний тушшю,  кульковою або гелевою ручкою, вуглем, фломастерами, кольоровими олівцями і ще багатьма способами – від аерозольної фарби, якщо малюємо на стіні, до пальців рук, якщо зображуємо щось на піску.


Лінь. Автор: Маерель
 Графіка


Акварель Анни Армони


Малюнок кульковою ручкою Sarah Esteje


Троянди. Автор: Ігор Лавашов
Гуаш


Графіті


Малюнок на піску.



Олівці і ластики


Навчатися малювати краще за все олівцем. Він не крихкий і залишає чітку рівну лінію, яка легко витирається ластиком. Існує дуже широкий вибір олівців, але слід керуватися простою порадою: тверді більше підходять для виконання дуже тонких ліній, а м’які, враховуючи їх відгук на силу натискання, краще використовувати для передачі різноманітних нюансів в світлотіньових малюнках. Заслуговують довіри олівці і ластики фірми «KOH-I-NOR», «Marco».
Твердість м’яких олівців зазвичай маркується цифрою і літерою В, наприклад 2В, або 5В, а тверді олівці помічені літерою Н, наприклад 8Н. Олівці середньої твердості можуть мати значення F, або НВ.
Є і механічні олівці, де за допомогою спеціального механізму висувається тонкий стержень. Ступінь твердості маркується так само. Вони дуже зручні, щоправда товщина стержнів може бути різною – показники товщини зазначені в мм.

Папір

Картинки по запросу лист с карандашом

Папір не повинен бути а ні тонким, а ні слизьким. Сучасні вітчизняні альбоми для малювання зовсім непридатні для виконання малюнків (хіба що для начерків). Папір в них надто тонкий і розшаровується під ластиком. Краще купити папір для креслення – він відповідає стандарту «ватман» або «напівватман».

Олівець кольоровий

   
   Олівці кольорові - ідеальний засіб для оволодіння секретами кольору. Ними користувалися великі колористи і знамениті ілюстратори. Вони дозволяють вирішувати живописні завдання без зайвих зусиль.
Кольоровими олівцями також можна добиватися різноманітних графічних чи мальовничих ефектів, особливо це стосується акварельних олівців, які можна розмивати водою, домагаючись живописних прийомів роботи.
Всі кольорові олівці, призначені для малювання та живопису, діляться на художні - з високою якістю і сильною пігментацією, і шкільні, які в свою чергу поділяються на якісні, дешеві і дуже дешеві.
Колірна палітра різна і залежить від призначення олівців. Для шкільних потреб достатня палітра з 36-ти кольорів, для художників, як правило, недостатня  такої кількості, тому кількість кольорів досягає 120-ти.

Акварель

    

Акварель (франц. aquarelle, від лат. Aqua - вода), означає живопис водяними фарбами. Це фарби (звичайно з клеєм), що розводяться у воді і легко змиваються нею. Основні якості живопису аквареллю - прозорість фарб, крізь які просвічують тон і фактура основи (найчастіше паперу),        чистота кольору.
Основою для акварелі є, як правило, папір, який часто попередньо змочують водою для досягнення особливої ​​розмитої форми мазка.
Робота акварельними фарбами на природі, з натури, вимагає швидкості і відпрацьованої техніки. Разом з тим, під рукою повинна бути посудина з чистою водою і губка, яка, як правило, бере участь в процесі нарівні з пензликами.

Гуаш



    

Гуаш (франц. gouache), фарби, розтерті на воді з клеєм і домішкою білила. Вживається переважно для живопису по паперу, шовку та ін., дає непрозорий шар.
Її переваги:
· Легко відмивається і відпирається;
· Швидко висихає на будь-якому матеріалі;
· Поверх просохлої гуаші можна малювати іншим кольором - гуаш непрозора;
· Ця фарба нешкідлива
· Нарешті, вона несмачна! Спробувавши (без шкоди для себе) один раз її на смак, надалі дитина буде, швидше за все, використовувати її тільки за прямим призначенням - тобто для малювання.
Недоліки
· Обмежений набір кольорів. Цікава кольорова гама - одне з головних достоїнств перших дитячих "творів", оскільки всі інші - краса малюнка, своєрідність композиції і т.п. прийдуть значно пізніше. Тому з перших же дослідів малювання потрібно навчати дитину змішувати фарби - спершу на аркуші, а потім і на палітрі;
· Короткий "термін життя" - маленькі діти малюють густо, "пастозно", тому цілу баночку гуаші можуть витратити на один малюнок.
· Часом занадто їдкі, "кислотні" відтінки кольору.
· Гуаш змінює колір при висиханні, саме тому професійні художники гуашшю користуються рідко.
· Упаковка - у баночок з гуашшю, як правило, щільно закриваються кришки, які дитина сама відкрити часто не в змозі, та й закрити як слід теж.

Фломастер




Фломастер (англ. flowmaster), інструмент для письма та малювання за допомогою фарби, що стікає з резервуару. Фломастер у 1960-і роки зробив революцію у світі пишучих засобів. Використовуючи з давніх пір відомий капілярний ефект, фломастер міцно ввійшов у побут і в техніку малювання.
Кожному, хто малює фломастером, треба враховувати його можливості. Фломастер легко ковзає по паперу і залишає за собою гарну плавну лінію, яку не можна стерти, тому працювати їм треба твердою і впевненою рукою. Фломастери бувають тонкі і товсті, різних кольорів, що розширює їхні художні можливості. Ними можна працювати, використовуючи лінію, штрих або декоративні плями. Фломастери можуть бути застосовні для абстрактного живопису.


Образотворче мистецтво

5 клас


І семестр

Тема 1: Запрошуємо у космічну подорож
В підручнику сторінка 10-15.

Практичне завдання:
Створіть плакат, використовуючи фломастери, маркери, фарби, за потреби – кольоровий папір.


Тема 2: Силуети зоряної флотилії
В підручнику сторінка 16-21.

Практичне завдання:
Створіть композицію в техніці силуету. Матеріали на вибір.

Тема 3: Силуети зоряної флотилії
В підручнику сторінка 22-27.

Практичне завдання:
Створіть піктограму, використовуючи прийоми стилізації. Матеріали на вибір.

Тема 4: Портрет посланців Землі
В підручнику сторінка 28-33.

Практичне завдання:
Кольоровими олівцями або фломастерами намалюйте груповий портрет.

Тема 5: Інтерєр зорельота
В підручнику сторінка 34-39.

Практичне завдання:
Графітними або кольоровими олівцями намалюйте інтер’єр будь-якої кімнати.

Тема 6: Зоряне небо в ілюмінаторі
В підручнику сторінка 40-45.

Практичне завдання:
Намалюйте зоряне небо в ілюмінаторі космічного корабля, застосовуючи засоби виразності графіки: точки і лінії різної товщини, пляму. Залежно від задуму оберіть художні матеріали: фломастери і маркери; папір та гуаш; пензлі.

Тема 7: Я – член екіпажу
В підручнику сторінка 46-51.

Практичне завдання:
Кольоровими олівцями намалюйте свій автопортрет.

Тема 8: «Серце» космічного корабля
В підручнику сторінка 52-57.

Практичне завдання:
Створіть графічну композицію застосовуючи штрихування графітними або кольоровими олівцями. Спробуйте передати об’єм за допомогою світлотіні.

Тема 9: Колорит планети Марс
В підручнику сторінка 60-65.

Практичне завдання:
Намалюйте гуашевими фарбами пейзаж в теплій гаммі.

Тема 10: Контрасти Сатурна
В підручнику сторінка 66-71.

Практичне завдання:
Створіть композицію в холодному контрастному колориті. Матеріали на вибір.

Тема 11: Космічна композиція в сірих кольорах
В підручнику сторінка 72-77.

Практичне завдання:
Створіть композицію в техніці гризайль, використовуючи гуаш чорного та білого кольору.

 Тема 12: Динаміка Всесвіту
В підручнику сторінка 78-83.

Практичне завдання:
Створіть абстрактну композицію в контрастному колориті (акварель по мокрому).

Тема 13: Краєвиди фантастичного міста
В підручнику сторінка 84-89.

Практичне завдання:
Створіть композицію «Фантастичне місто».  Матеріали на вибір.

Тема 14: Зустріч із зоряним мудрецем
В підручнику сторінка 90-95.

Практичне завдання:
Залежно від задуму намалюйте мудреця. Матеріали на вибір.

Тема 15: Космічний натюрморт
В підручнику сторінка 96-101.

Практичне завдання:
Намалюйте натюрморт у нюансному колориті за допомогою фарб.

Тема 16: Урок узагальнення вивченого матеріалу
В підручнику сторінка 102-105.


 ІІ семестр

Тема 17: Космонавт-першопроходець
В підручнику сторінка 108-113.

Практичне завдання:
Створіть скульптуру космонавта  - динамічну або статичну (пластика, пластилін, глина). 

Тема 18: Скульптури космічних тварин
В підручнику сторінка 114-119.

Практичне завдання:
Створіть скульптуру фантастичної тварини
 (пластилін, тісто, глина, різні матеріали).

Тема 19: Декоративна краса космічних птахів
В підручнику сторінка 120-125.

Практичне завдання:
Створіть рельєф «Танок космічних птахів»
 (пластилін, пластика).

Тема 20: Рельєфи дивовижних рослин
В підручнику сторінка 126-131.

Практичне завдання:
Створіть контррельєф «Фантастичні рослини», «Чарівна квітка», «Ритми космічних трав» (пластилін).

Тема 21: «Декор інтер’єрів зорельота»
В підручнику сторінка 134-139.

Практичне завдання:
Створіть ескіз стрічкового орнаменту для оформлення інтер’єру, застосовуючи витинанку та аплікацію.

Тема 22: «Святковий одяг екіпажу»
В підручнику сторінка 140-145.

Практичне завдання:
Створіть ескіз святкового одягу, застосовуючи рослинний орнамент. Матеріали на вибір.

Тема 23: «Візитні картки землян»
В підручнику сторінка146-151.

Практичне завдання:
Створіть ескіз візитної картки, використовуючи папір та гуаш, а також художні техніки: витинанку й аплікацію.

Тема  24: «Мистецькі подарунки космічним друзям»
В підручнику сторінка152-157.

Практичне завдання:
Підготуйте ескіз подарунка другові. Намалюйте гуашшю: декоративну композицію за мотивами петриківського розпису або виліпіть з пластиліну чи глини народну традиційну іграшку.

Тема  25: Декоративне панно «Планета Земля»
В підручнику сторінка158-163.

Практичне завдання:
Намалюйте ескіз декоративного панно «Планета Земля».
Матеріали на вибір.

Тема  26: «Архітектура космічного міста»
В підручнику сторінка 166-171.

Практичне завдання:
Створіть фантастичний будинок у техніці паперопластики.

Тема  27: «Споруди мегаполісу»
В підручнику сторінка 172-177.

Практичне завдання:
Створіть зображення мосту оригінальної конструкції. Матеріали на вибір.

Тема  28: «Ілюстрації до зоряного літопису»
В підручнику сторінка 178-183.

Практичне завдання:
Створіть ілюстрацію до літопису із зображенням козаків. Техніка на вибір.

Тема  29: «Симфонія кольорів Всесвіту»
В підручнику сторінка 184-189.

Практичне завдання:
Створіть абстрактну живописну композицію до улюбленого музичного твору. Матеріали на вибір.

Тема  30: «День цирку на фестивалі»
В підручнику сторінка 190-195.

Практичне завдання:
Створіть композицію «Улюблений цирковий номер», використовуючи кольорові фломастери, маркери або інші матеріали за бажанням.

Тема  31: «Фінальна святкова вистава»
В підручнику сторінка 196-201.

Практичне завдання:
Намалюйте театральну сцену з декораціями до фінальної святкової вистави. Матеріали на вибір.

Тема  32: «Кіно про космічну подорож»
В підручнику сторінка 202-207.

Практичне завдання:
Придумайте і намалюйте кадри до кінофільму. Оберіть матеріали, що допоможуть Вам швидко і якісно виконати роботу: графітні олівці, кольорові олівці, фломастери.

Тема  33: «Повернення на Землю»
В підручнику сторінка 208-213.

Практичне завдання:
Створіть багатофігурну святкову композицію. Застосуйте улюблені художні матеріали та техніки.

Тема  34: Урок узагальнення вивченого матеріалу
В підручнику сторінка 214-217.





Образотворче мистецтво

6 клас



Тема 1: Сюжети картин побутового жанру
В підручнику сторінка 108-113.

Практичне завдання:
Намалювати інтер'єр казкового палацу у фронтальному розташуванні
 (кольорові олівці). 

Тема 2: Домашній інтер'єр
В підручнику сторінка 114-119

Практичне завдання:
Намалювати кутовий інтер'єр своєї кімнати або кухні
 (акварель).

Тема 3: Танці та спорт
В підручнику сторінка 120-125

Практичне завдання:
Створити скульптуру танцівниці або спортсмена в русі
 (пластилін).

Тема 4: На відпочинку
В підручнику сторінка 126-131

Практичне завдання:
Намалювати композицію побутового жанру. Тематика за вбором: "Свято", "Сім'я на відпочинку", "Світ моїх захоплень"
 (гуаш).



Образотворче мистецтво

7 клас







Художня культура

9 клас



Тема 1: Художня культура як духовне явище
В підручнику сторінка 84-87.

Практичне завдання:
Опрацювати 17 параграф підручника. Дати відповіді на запитання.

Творче завдання на вибір:
1. Створити сторінку для альбому "Світова культурна спадщина"
2. Підготувати повідомлення "Творчість відомих народних майстрів України", "Мистецтво Слобожанщини (Лемківщини, Полісся тощо).
3. Написати міні-твір "Культура та її роль в житті людини"

Тема 2: Художня культура як духовне явище (продовження)
В підручнику сторінка 87-91

Практичне завдання:
Опрацювати 18 параграф підручника. Дати відповіді на запитання.

Творче завдання на вибір:
1. Передати свій емоційний стан у реалістичній або абстрактній композиції.
2. Підготувати доповідь "Софія Київська - одне із 100 чудес світу", "Елементи народної культури у творчості відомих митців".
Підготувати комп'ютерну презентацію "Церковна музика у творчості західноєвропейських композиторів"

Тема 3: Художня культура і світ людини
В підручнику сторінка 92-94

Практичне завдання:
Опрацювати 19 параграф підручника. Дати відповіді на запитання.

Творче завдання на вибір:
1. Як, на вашу думку, втілювалися у творах різних видів мистецтва тема Добра і Краси? Обгрунтуйте свою відповідь.
2. Підготувати та провести круглий стіл на тему "Художня культура і внутрішній світ людини"

Тема 4: Художня культура як засіб самопізнання й творчої самореалізації особистості
В підручнику сторінка 95-96

Практичне завдання:
Опрацювати 20 параграф підручника. Дати відповіді на запитання.

Творче завдання на вибір:
1. Дібрати три твори різних видів мистецтва таким чином, щоб вони доповнювали один одного.
2. Визначте, як образ любові знайшов своє відображення у творах відомих митців. Поясніть, чому ви обрали саме ці твори.
3. Підготуйте та проведіть диспут "Чи потрібне мистецтво людині"




Художня культура


10 клас




Українська художня культура ХІХ ст.
Тема 1:  Образотворче мистецтво
В підручнику сторінка 83-99.

Практичне завдання:
Опрацювати 16-18 параграф підручника. Дати відповіді на запитання.

Творче завдання на вибір:
1. Уявіть себе мистецтвознавцем . Оберіть одну споруду або скульптуру ХІХ ст.  та складіть текст для екскурсовода про цей витвір мистецтва.
2. Створіть комп'ютерну презентацію на тему "Палацово-паркові ансамблі України", "Архітектурні пам'ятки класицизму", "Пейзажі України у творчості українських художників".
3.  Підготуйте доповідь  за темами "Дерев'яна  архітектура народного житла",  "Дерев'яні культові споруди",  "Пирогове - музей під відкритим небом", "Т.Шевченко - художник", "Художнє різблення у народному житлі",  "Символіка елементів писанок", "Символіка елементів вишивки".
4. Виконайте ілюстрацію у довільній техніці за творами збірки "Зів'яле листя" І. Франка.
5. Розробіть ескіз поштової марки "Т. Шевченко".
6.  Виконайте ескіз декоративної композиції  в українському стилі (розпис, витинанка, аплікація, паперопластика).


Тема 2:  Музична культура
В підручнику сторінка 100-110.

Практичне завдання:
Опрацювати 19-21 параграф підручника. Дати відповіді на запитання.

Творче завдання на вибір:
1. Проілюструйте образний зміст  соціально-побутових чи родинно побутових пісень за допомогою засобів образотворчого мистецтва.
2. Робота в групах: підберіть українські народні соціально-побутові та родинно побутові пісні і створіть тематичні добірки.
3. Створіть афішу концерту з творів М. Лисенка, які ви хотіли б послухати.
4. Створити добірку матеріалів на теми "Кобзарське виконавство", "Хорове виконавство в Україні".


Тема 3:  Театральна культура
В підручнику сторінка 111-118.

Практичне завдання:
Опрацювати 22-23 параграф підручника. Дати відповіді на запитання.

Творче завдання на вибір:
1. Підготуйте доповідь  за темами "Актори - кріпаки".
2. Складіть кросворд "Театральне мистецтво України ХІХ ст.".
3. Створіть сторінку фотоальбому "Театр корифеїв".



Художня культура


11 клас





Театральне мистецтво.
Тема 1:  Театральне мистецтво Японії. 
Японський театр.
В підручнику сторінка 157-162.

Практичне завдання:
Опрацювати тему 1. Дати відповіді на запитання.

Творче завдання на вибір:
1. Написати есе на тему "Роль театру  у житті сучасної людини".
2. Створити сторінку "Театр Японії: від найдавніших часів до сьогодні" для альбому "Культурна спадщина народів світу".

Тема 2:  Російський балет.
В підручнику сторінка 163-175.

Практичне завдання:
Опрацювати тему 2. Дати відповіді на запитання.

Творче завдання на вибір:

 Додайте до "Галереї  творчих портретів артистів російського балету" творчі портрети найкращих  сучасних російських артистів чи виконавців, творчість яких, на вашу думку, сприяла здобуттю російським балетом світової слави.

Комментариев нет:

Отправить комментарий